Ord från The Scary Guy, till både dig & mig

Notebook Permalink

Jag är inte intresserad av vad du jobbar med. Jag vill veta vad du brinner för och om du vågar drömma om att uppfylla ditt hjärtans längtan. Jag är inte intresserad av hur många år du är. Jag vill veta om du skulle riskera att göra bort dig för kärlekens skull. För dina drömmar, för livets äventyr. Jag är inte intresserad av vilka planeter som cirkulerar runt din måne. Jag vill veta om du kan vidröra kärnan i din egen sorg, om du rivits upp av livets svek eller slutit dig av rädsla för ytterligare smärta. Jag vill veta om du kan utstå smärta - min eller din egen - utan att gömma dig, försöka komma undan eller eliminera den. Jag vill veta om du kan känna glädje - min eller din egen - om du kan dansa vilt och låta lyckan fylla dig ända ut i fingerspetsarna, utan att förmana oss att vara försiktiga, tänka realistiskt, eller påminna oss om människans begränsningar. Jag är inte intresserad av om den historia du berättar är sann. Jag vill veta om du kan göra en annan människa besviken för att vara sann mot dig själv. Om du kan fördra att bli anklagad för svek och inte svika din egen själ. Jag vill veta om du kan vara trogen och därför pålitlig. Jag vill veta om du kan se skönhet även om den inte finns där varje dag, och om du kan hämta kraft från dess närvaro. Jag vill veta om du kan leva med misslyckanden - dina eller mina - och fortfarande stå vid kanten av havet och skrika ”JA!” till den silverfärgade fullmånen. Jag är inte intresserad av var du bor och hur mycket pengar du har. Jag vill veta om du kan stiga upp efter en ångestfull natt, uttröttad och sargad, och göra det som måste göras - för barnens skull. Jag är inte intresserad av vem du är och hur du hamnade här. Jag vill veta om du skulle stå bredvid mig i korselden utan att rygga tillbaka. Jag är inte intresserad av var, med vem eller vad du har studerat. Jag vill veta vad som bär upp dig från insidan, när allt annat raseras. Jag vill veta om du kan vara ensam med dig själv och om du verkligen tycker om ditt eget sällskap... i de ensamma stunderna.


The Scary Guy
Källa: texten kommer från The Scary Guy. Han är en stor förebild för mig. Det sägs att han är den mest kraftfulla människa för att förändra världen idag. Hans föredrag handlar om hat, våld och fördomar. Han lär människor att förstå att de har makten att skapa en förändring i sin egen värld genom att ta fullt ansvar för sitt eget beteende.


♡♡♡
Vill du boka mig som fotograf?
Kontakta mig på: [email protected]
♡♡♡
Postat av: Anonym

den texten scrollade jag bara igenom men jag fastnade för vissa delar, han är bra på att förmedla det han vill säga

2009-10-09 @ 10:05:48
URL: http://anwb.blogg.se/
Postat av: Leia

Ja, det stämmer ju. Man kan inte förändra andra. Men man kan förändra sig själv. Ändra sitt sätt.

2009-10-09 @ 13:29:16
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:


Trackbacks