Så får du bredare blogg!

Frågor och svar Permalink
Hej MY! jag undrar om du kan visa hur man gör en sån blogg som du har, då menar jag mest hur du får din blogg så stor om du förstår, dina bilder är så stora!, så jag undrar om du kan lägga ut inlägg på hur man gör för att få ett sånt utseende på sin blogg som du har, Tack i förhand! skulle vara snällt om du la ut ett inlägg om hur man gör. ha det så bra! p.s Super bra blogg!
 
 
Hej Lola! Först och främst vill jag bara säga att det är kul att du gillar min blogg. Självklart kan jag berätta hur jag ändrat bredden på min blogg. Ändringen gör du i stilmallen som ligger under design.
Vi säger att din blogg (din #wrapper) är 830px bred, men du vill att den ska vara 1000px bred istället. Då ska du börja med att öka på width i din wrapper till 1000px istället för 830px. Då har du ökat på ditt "papper" med 170px, som du kan fördela på din #side och #content.

Så, om du vill lägga allt på #content eller dela upp det på både #side och #content, det avgör du själv.

När du har fördelat det hela, så ökar du på bredden på din #header med 170px med.
Sen är sparar du ändringarna och då är bredden ändrad.
 

 
Om du inte gör din blogg bredare så kan du inte lägga in stora bilder!
 
När jag ska lägga upp stora bilder så väljer jag bredd 700 och detta väljer man innan man laddar upp bilden.
Så det var allt!

Denna information får jag genom www.designadinblogg.se
En super bra sida som ger dig alla svar på blogg design!
 


Trackbacks