Alla kan lyckas.

Notebook Permalink
Johan Staël von Holstein
”Entreprenörskap och jäklaranamma”
Johan var med under IT-yran och grundade Icon Medialab, Speed Ventures och startade även Letsbuyit.com. Idag är Johan
VD för IQube, aktiv kolumnist, samhällsdebattör och provokatör. 1998 släppte han boken ”Inget kan stoppa oss nu” och
mellan 2007 - 2008 satt han med i Statens Kulturråd.
Godta aldrig ett nej! Ge dig aldrig om du vet vad du vill eller tycker att du har rätt. Det finns få sanningar och saker och
ting blir vad du gör dem till, så även ditt liv. Ifrågasätt allt och alla! Fatta egna beslut och stå vid dem! Stå vid ditt ord! Ta ansvar
för dina handlingar och kom ihåg, att livet inte är en popularitetstävling.
Skäms inte för dina misstag, lär dig av dem och gör inte om dem. Gör dig förtjänt av det du har och var stolt över vad
du har åstadkommit. Lyssna inte på förståsigpåare och ”nej”-sägare. Det är inte farligt att misslyckas. Du kan!


Vem är han?

Johan var med under IT-yran och grundade Icon Medialab, Speed Ventures och startade även Letsbuyit.com. Idag är Johan VD för IQube, aktiv kolumnist, samhällsdebattör och provokatör. 1998 släppte han boken ”Inget kan stoppa oss nu” och mellan 2007 - 2008 satt han med i Statens Kulturråd.

Godta aldrig ett nej! Ge dig aldrig om du vet vad du vill eller tycker att du har rätt. Det finns få sanningar och saker och ting blir vad du gör dem till, så även ditt liv. Ifrågasätt allt och alla! Fatta egna beslut och stå vid dem! Stå vid ditt ord! Ta ansvar för dina handlingar och kom ihåg, att livet inte är en popularitetstävling. Skäms inte för dina misstag, lär dig av dem och gör inte om dem. Gör dig förtjänt av det du har och var stolt över vad du har åstadkommit. Lyssna inte på förståsigpåare och ”nej”-sägare. Det är inte farligt att misslyckas. Du kan!

Min pappa får turen att gå på grymt bra föreläsningar och ibland så ger han mig föreläsningarna på pdf. Så för några dagar sen läste jag 19 sidor om denna kille. Det är så häftigt att en kille som honom som hade jättedyselexi, ADHD och MBD och blev kallad för "idot" av lärarna lyckades ändå jobba ihop sig 10 miljarder kronor på 5 års arbete. Det är få i världen som gör det.

Ett utdrag ur föreläsningen:

När jag hade förlorat alla pengar drog jag iväg och åkte skidor igen. Sedan fick jag min första 
hjärtinfarkt, eller det var ingen infarkt utan jag opererade hjärtat, satte in ett stent. Därefter
startade jag IQube eftersom jag älskar entreprenörskap och vad det kan göra med människor.
Jag tycker att det är varje människas rätt.
Vem som helst kan bli entreprenör! Alla
kan bli entreprenörer! Om en ordblind bonddräng och byfåne som jag kan starta bolag med 3
500 anställda i 26 länder och börsnotera på 3 kontinenter kan vem som helst göra det. Men
man måste vara beredd att jobba 2 timmar mer än alla andra. Jag vill inte tvinga folk att jobba
2 timmar mer än alla andra. Om du vill gå hem och lägga dig på soffan och kolla Tipsextra,
äta chips, bli fet och dö i hjärtinfarkt är det ditt problem. Men tvinga inte mig att betala skatt
så att du ska ha råd att göra det. Du får välja själv. Jag vill att man ska kunna fatta sina egna
beslut och att man ska ta konsekvenserna av sina egna beslut. Du kan inte beskylla samhället
för att du är knarkare. Du kan inte skylla på att din pappa var alkoholiserad eller på att du är
en fattig bonddräng. Bill Gates brukar säga: ”Life’s not fair. Get used to it.” Ta tag i ditt liv
och göra något! Du kan!



♡♡♡
Vill du boka mig som fotograf?
Kontakta mig på: [email protected]
♡♡♡
Postat av: sara

tveksamt! :) möjligen bara ändra header, inte för att den är ful eller något, snarare jättemysig! :D men ja tänkte om du ville ha mer jul eller ngt? =)

2010-12-16 @ 19:38:44
URL: http://munky.blogg.se/
Postat av: sara

men de är ju snyggt! :D

2010-12-16 @ 19:48:49
URL: http://munky.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: Vi har inget julbord - sushi istället. Och vi ser inte jul-TV, The nightmare before Christmas istället. Men annars är det ganska vanligt med släkt och julklappar ^^

2010-12-16 @ 19:54:10
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: jesi

De flesta svenska miljardärer har faktiskt dyslexi.

2010-12-16 @ 19:55:54
URL: http://jesi.blogg.se/

Namn:
Remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:


Trackbacks